Bij het uitproberen van een nieuw restaurant vertrouwen mensen vaak op online recensies. Er zijn heel specifieke signalen die aangeven of je op een goede of slechte plek bent beland.
Als vuistregel geldt: vertrouw nooit op online beoordelingen bij het beoordelen van een restaurant, het is beter om uw instinct te gebruiken. Of gewoon de zeven borden uit onze fotogalerij.
Als niemand je begroet in het restaurant
Veel goede restaurants hebben een soort gastheer die gasten in het restaurant begroet, ze naar een stoel wijst en ze naar de tafel brengt. Als niemand op je let in het restaurant, kan dat het eerste teken zijn dat de service tekortschiet.
Als de ober of serveerster niet binnen vijf minuten aan tafel komt
Een goede ober stelt zich voor en neemt binnen enkele minuten na uw aankomst in ieder geval uw drankverzoeken aan. Als het personeel overweldigd is, kan het gebeuren dat je het vergeet, wat een absolute no-go is.
Wanneer u de enige klant in het restaurant bent
Er is altijd een reden wanneer een restaurant vol zit – of juist niet. Als een restaurant tijdens prime time leeg is, bijvoorbeeld voor de lunch of het diner, dan zou dat u aan het denken moeten zetten. Kies liever een ander restaurant.
Vieze menukaarten maken geen goede indruk
Als het menu vies is en er nog restjes aan hangen, zou dat een waarschuwing voor je moeten zijn. Restaurants moeten hun menu’s regelmatig afvegen, omdat ze een populaire broedplaats voor ziektekiemen zijn. Als het personeel de netheid van de menu’s niet eens kan garanderen, wil je niet weten hoe het er in de keuken aan toe gaat.
Hetzelfde geldt voor vuile toiletten
De restaurantervaring mag niet stoppen bij de toiletten. Als een herbergier zijn toilet niet schoonmaakt, besteedt hij weinig aandacht aan zijn gasten.
Goede beoordelingen betekenen niet automatisch een goed restaurant
Online restaurantrecensies zijn altijd subjectief, dus geloof niet alles wat u online leest. Je kunt jezelf maar beter overtuigen.
Als het menu te veel keuzes heeft
Geen enkele chef-kok ter wereld kan alles koken, de meesten zijn gespecialiseerd in waar ze goed in zijn. Een goed restaurant kenmerkt zich niet door de verscheidenheid aan gerechten, maar door de versheid van de ingrediƫnten. Als er 30 gerechten op de kaart staan, kan men ervan uitgaan dat de chef zijn boodschappen niet elke ochtend vers koopt.
Conclusie
Allemaal punten dus, die je bijvoorbeeld bij Puur top niet tegen zult komen, kijk maar eens op https://www.puurtop.nl om te voelen hoe wij werken en koken.